dinsdag 5 april 2011

Vlaaij Top-15 van 4-10 april 2011

Jawel, jawel, daar zijn we weer met een nieuwe Vlaaij Top-15! Na een bijna zomers weekend met (voor mij) een heerlijk Vlaams karakter, komt er zowaar ook weer een Vlaamse act nieuw binnen in de lijst. Waar de vorige single van het nieuwe Hooverphonic-album me nog niet zo wist te bekoren, is het met Anger never dies wel helemaal raak.
Andere nieuwe binnenkomers zijn er van de Cold War Kids - waarvoor ook al geldt dat deze nieuwe single veel fijner is dan de vorige - en de tweede solosingle van Dazzled Kid.
De 'vaste waarden' in de lijst handhaven zich onderin nog nipt: Triggerfinger staat alweer 8 weken genoteerd, en sluit de lijst nu af. Een plekje hoger handhaaft ook Strangers van White Lies zich nog altijd keurig, in ook alweer de 6e week. Andere zakkers zijn The Chapman Family, The Dears, Miles Kane en - belangrijker - Wye Oak. Onze nummer 1 van vorige week staat deze week pas op 4!
The Naked And Famous plegen andermaal een succesvolle machtsgreep, want Punching in a dream staat voor de tweede keer op nummer 1. The Pains Of Being Pure At Heart schuiven een plekje op, en ook Das Pop blijft maar stijgen. Andere grote stijgers zijn er voor Dry The River (van 15 naar 5!) en The Sore Losers (van 14 naar 9).
En dan vergeet ik bijna te vermelden van wie we deze week afscheid nemen. Daarbij zitten twee plaatjes die vorige week pas nieuw binnenkwamen, maar die ik blijkbaar toch sneller zat word dan ik had verwacht: Glasvegas en Death Cab For Cutie vliegen eruit. En die fijne danceplaat van The Subs moet toch ook echt plaatsmaken voor nog betere muziek...












01           [02]        The Naked And Famous - Punching in a dream

02           [03]        The Pains Of Being Pure At Heart - Belong
03           [05]        Das Pop - The game
04           [01]        Wye Oak - Civilian
05           [15]        Dry The River - New ceremony
06           [04]        Miles Kane - Come closer
07           [00]        Hooverphonic - Anger never dies
08           [11]        Teddiedrum - Miami
09           [14]        The Sore Losers - Juvenile heart attack
10           [06]        The Dears - Blood
11           [00]        Cold War Kids - Finally begin
12           [07]        The Chapman Family - Anxiety
13           [00]        Dazzled Kid - Yes no maybe
14           [09]        White Lies - Strangers
15           [10]        Triggerfinger - Love lost in love

Tot zover 'another week at the office', tot maandag! Of dinsdag, whatever...

3 opmerkingen:

  1. Yep helemaal mee eens. Anger never dies vond ik ook meteen al de sterkste plaat van het laatste album van Hooverphonic! Alhoewel ik de vorige single ook goed vond hoor, maar dit is helemaal het vertrouwde geluid wat ze zo sterk maakt!
    Sowieso een sterke lijst deze week Kaj!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastische nummer 1. Eén van de beste bands van het moment. Mijn wachtkamer zit inderdaad goed vol. Ik ben begonnen met een top 20, dan naar een top 30, maar zou gerust een top 40 kunnen maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ik vrees dat ik er vroeg of laat wellicht ook niet onderuit kom om uit te breiden. Nu is het echt een unicum als een band het meer dan 5-6 weken volhoudt in de lijst, wat eigenlijk toch wel erg kort is..

    BeantwoordenVerwijderen