dinsdag 19 april 2011

Vlaaij Top-15 van 18-24 april 2011

Jawel, jawel, daar is 'ie weer: de lijst van deze week! Ik geloof dat ik al een paar keer heb aangekondigd dat ik de tekst kort zou gaan houden. Dat is tot nu toe steeds mislukt, maar ik ga nog maar eens een poging wagen...
De volledige Last Shadow Puppets komen deze week nieuw binnen in de lijst - zij het dan in gescheiden vorm. Ik moest even wennen aan de nieuwe single van de Arctic Monkeys, maar het kwartje begint zo stilaan toch te vallen: ze komen nieuw binnen op 14. Ook nieuw in de lijst is de nieuwe single van Miles Kane, naast Alex Turner de andere helft van de 'Puppets'. Rearrange komt gelijk hoog binnen, op nummer 6, maar aan de andere kant nemen we deze week wel afscheid van Come closer, dat na zeven weken uit de lijst valt. Het Belgische Headphone en het superbritse Art Brut verzorgen de andere nieuwe binnenkomers. Zet het plaatje van Art Brut vooral niet te vroeg af, want aan het eind trakteren ze ons nog op een fijne gitaarsolo!
Naast Miles Kane, nemen we ook afscheid van tweevoudig nummer 1 Wye Oak en ook The Sore Losers en The Dears horen we deze week niet terug in de top-15.
Bovenaan beklimmen de Vlamingen van Hooverphonic de hoogste troon, terwijl Belong van The Pains Of Being Pure At Heart zomaar van 1 naar 4 dondert. Eigenlijk gebeurt er verder niet zo heel veel in de lijst deze week: sommige plaatjes stijgen wat, andere plaatjes zakken wat, maar zelden zijn de verschuivingen heel groot. Laat ik er dan verder ook maar niks meer over zeggen, hier is de lijst!

01           [02]        Hooverphonic - Anger never dies

02           [03]        Danger Mouse & Daniele Luppi ft. Jack White - Two against one
03           [05]        We Seem To Have Misplaced Our Igloo - Juno
04           [01]        The Pains Of Being Pure At Heart - Belong
05           [09]        The Raveonettes - Recharge and revolt
06           [00]        Miles Kane - Rearrange
07           [08]        TV On The Radio - Will do
08           [07]        Das Pop - The game
09           [04]        The Naked And Famous - Punching in a dream
10           [13]        Brother - Darling buds of May
11           [00]        Art Brut - Lost weekend
12           [06]        Dry The River - New ceremony
13           [12]        Teddiedrum - Miami
14           [00]        Arctic Monkeys - Don't sit down 'cause I've moved your chair
15           [00]        Headphone - Woods

Tot volgende week!

1 opmerking:

  1. Ja hoor, hoe is het mogelijk!
    Eindelijk een plaat van de Monkeys die ik wel kan waarderen. Bij mij viel het kwartje meteen ;)

    BeantwoordenVerwijderen