donderdag 26 mei 2011

Vlaaij Top-15 van 23-29 mei 2011

Nou was de lijst dit keer wel degelijk op dinsdag al af, maar vanwege 'verplichtingen' in het westen van het land, vind ik nu pas de tijd om hem ook met jullie te delen. Een halve week vertraging intussen dus al, waar gaat dat ophouden?
In de Vlaaij Top-15 van deze week vinden we een heuse Belgische invasie, want zowel Intergalactic Lovers, The Galacticos en Amatorski hebben een nieuwe binnenkomer. De nieuwe van Amatorski wilde eerst niet zo 'vallen' hier, maar hij is toch wel erg fijn. Maar voor wie een tweede Come home verwacht: wees gewaarschuwd, het lijkt er in de verste verte niet op!
Als vierde nieuwe binnenkomer hebben we de familie Followill, oftewel de Kings Of Leon. Voor mezelf wel een beetje verrassend, want ik vond hun singles de laatste paar jaar zelden meer geweldig, maar deze Back down South heeft het wel!
De vier plaatjes die we plaats zien maken, zijn ten eerste de vorige notering van de Intergalactic Lovers; Shewolf komt Delay dus naadloos vervangen. Ook Hooverphonic, Headphone en Arcade Fire verdwijnen, zodat het Belgische gehalte van de lijst per saldo niet verandert.
Bovenaan zien we toch heel wat verschuivingen. De drie nieuwkomers van vorige week stijgen allemaal flink: The Pains Of Being Pure At Heart gaat van 8 naar 5, Cage The Elephant van 6 naar 4 en Bon Iver... van 3 naar 1! Agnes Obel is haar kroon kwijt, want ze moet het deze week doen met plek 3. Daar tussenin trekken de lui van SX zich helemaal niks aan van de commotie, zij blijven staan op 2.
Ook gestegen: Go Back To The Zoo. Ook gezakt: Miles Kane, Justice, Pioneers Of Love en Arctic Monkeys - die zich nog slechts ternauwernood handhaven...



01           [03]        Bon Iver - Calgary

02           [02]        SX - Black video
03           [01]        Agnes Obel - Riverside
04           [06]        Cage The Elephant - Around my head
05           [08]        The Pains Of Being Pure At Heart - Heart in your heartbreak
06           [04]        Miles Kane - Rearrange
07           [07]        Noah And The Whale - Tonight's the kind of night
08           [00]        Intergalactic Lovers - Shewolf
09           [05]        Justice - Civilization
10           [14]        Go Back To The Zoo - Smoking on the balcony
11           [00]        Kings Of Leon - Back down South
12           [00]        Amatorski - Soldier
13           [10]        Pioneers Of Love - Walhalla
14           [00]        The Galacticos - Aunt Mary
15           [09]        Arctic Monkeys - Don't sit down 'cause I've moved your chair


(Als het goed is) tot over een dag of 4!

2 opmerkingen:

  1. Er is meer dan Vlaamse muziek hoor Kaj :P
    Haha nee grapje, ben wel blij dat in mijn ogen de beste plaat van dit moment in jouw lijstje is binnen gekomen! Juist de nieuwe van the Kings of Leon dus.
    Nu moet ik The Runner van de BOxer Rebellion jouw lijst nog inpluggen en dan komen we weer wat meer overeen :)
    Galacticos vind ik ook zeer leuk, die had ik vorige week woensdag al op Orinoco Radio gedraaid :)
    Bon Iver met Calgary waarvan ik weet dat Marsha hem ook geweldig vindt, pakt mij nog niet zo! Maarre inspirerende lijst weer :)

    gr.
    Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je was echt laat deze week, Vlaaij. Ik vergat op de duur te checken. Daarom zie ik de lijst nu pas. Speciale nummer 1 vind ik, maar de rest van de lijst vind ik top. Leuk dat Aunt Mary nu ook gehoord wordt. Ik heb het in de kijker gezet toen de clip pas klaar was, maar ik was (weer) wat te voortvarend.

    BeantwoordenVerwijderen