woensdag 18 mei 2011

Vlaaij Top-15 van 16-22 mei 2011

Nou, ik word wel echt steeds later zeg.. Ik hoop niet dat er nog steeds mensen zijn met de illusie dat ik de lijst op maandag publiceer, want dat idee is inmiddels wel achterhaald..
De lijst is er natuurlijk niet minder mooi om! We hebben deze week 3 nieuwe binnenkomers, en dat gaat ten koste van A Brand, Danger Mouse en The Phoenix Foundation. Met name het verdwijnen van Two against one van Danger Mouse is het vermelden waard, want dat nummer stond enkele weken geleden op plek 2 in de lijst.
Nieuw bloed wordt aangevoerd door de nieuwe van The Pains Of Being Pure At Heart (moet ik die naam weer elke week gaan typen...) op 8, de nieuwe van Cage The Elephant op 6 en vooral de langverwachte eerste single van de tweede full cd van Bon Iver. Calgary springt vanuit het niets gelijk op het podium! Vooralsnog haalt hij het nog niet bij verschillende pareltjes die meneer Vernon en de zijnen eerder uitbrachten, maar dit is toch gewoon weer een klasse nummer.
De scepter over de Vlaaij Top-15 wordt nog altijd vanuit Denemarken gezwaaid, want Agnes Obel blijft op haar troon zitten. Wel kietelt Black video van SX inmiddels aan haar voeten, want ze stijgen van 3 naar 2. Dat gaat ten koste van Miles Kane, die van 2 naar 4 zakt, maar grote klappen zijn er voor Arctic Monkeys, Hooverphonic, Headphone en Arcade Fire.


01           [01]        Agnes Obel - Riverside

02           [03]        SX - Black video
03           [00]        Bon Iver - Calgary
04           [02]        Miles Kane - Rearrange
05           [06]        Justice - Civilization
06           [00]        Cage The Elephant - Around my head
07           [09]        Noah And The Whale - Tonight's the kind of night
08           [00]        The Pains Of Being Pure At Heart - Heart in your heartbreak
09           [04]        Arctic Monkeys - Don't sit down 'cause I've moved your chair
10           [10]        Pioneers Of Love - Walhalla
11           [08]        Hooverphonic - Anger never dies
12           [05]        Arcade Fire - City with no children
13           [12]        Intergalactic Lovers - Delay
14           [13]        Go Back To The Zoo - Smoking on the balcony
15           [07]        Headphone - Woods

Tot volgende week, een dag durf ik niet meer te noemen...

2 opmerkingen:

  1. Die maandag plaatsings illusie heb ik allang laten varen ;), maar ik ben heel erg blij met je nummer 3. ik was meteen verkocht toen ik dit nummer maandag voor het eerst hoorde... gaaf nummer ben zeer benieuwd naar de rest van het album...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar blijft je nieuwe lijst Kaj? Ben eigenlijk wel benieuwd of de nieuwe van Kings of Leon en de nieuwe van Boxer Rebellion er in komen ;)

    BeantwoordenVerwijderen