dinsdag 1 maart 2011

Vlaaij Top-15 van 28 februari - 6 maart 2011

Terwijl het volgens de lokale klok alweer maart is, komt hier nog 'even' de Vlaaij Top-15 van de week die begint op de laatste dag van februari. Het is weer een hele mooie lijst geworden, maar het eerste wat opvalt is toch de exit van twee 'vaste waarden' in de Vlaaij Top-15 tijdens de eerste maanden van dit jaar: Bigger than us van White Lies en Young blood van The Naked And Famous zijn er deze week niet meer bij! Datzelfde kan gezegd worden van Cut Copy en Noah And The Whale. The Vaccines handhaven zich dus nog een weekje, zij het wederom bij de onderste drie.
Twee absolute mastodonten uit de recente pophistorie prijken deze week met hun laatste single in de lijst - ik heb het dan natuurlijk over Radiohead en de Foo Fighters - maar de eer van de hoogste nieuwe binnenkomer gaat deze week naar The Chapman Family. Hun debuutalbum komt over enkele weken uit, en als je het nummer hoort en mijn smaak een beetje kent, zal het niet verbazen dat dit hier zeer wel ontvangen wordt te Huize Vlaaij!
Interessante verschuivingen? Jawel, die zijn er ook nog! Miles Kane gaat met superstip van 13 naar 4, en de nieuwe White Lies gaat in z'n tweede week gelijk al voor het podium. In de andere richting verliest Adele fors terrein, maar het meest opvallend is dat de Fleet Foxes van de toppositie naar plek 5 donderen. En wie staat er dan op nummer 1? Jawel, het is Vlaanderen Boven in de Vlaaij Top-15! Amai!
01           [03]        Triggerfinger - Love lost in love
02           [08]        White Lies - Strangers
03           [02]        The Decemberists - Down by the water
04           [13]        Miles Kane - Come closer
05           [01]        Fleet Foxes - Helplessness blues
06           [06]        Elbow - Lippy kids
07           [05]        Cage The Elephant - Shake me down
08           [00]        The Chapman Family - Anxiety
09           [04]        Adele - Set fire to the rain
10           [00]        Foo Fighters - Rope
11           [09]        The Strokes - Under cover of darkness
12           [07]        Smith Westerns - Weekend
13           [15]        The Vaccines - Post break-up sex
14           [00]        Radiohead - Lotus flower
15           [00]        Arquettes - Crafty

Of er volgende week een Vlaaij Top-15 is, is nog maar even de vraag. Ik ben dan namelijk op vakantie, en of ik daar een deugdelijke internetverbinding ter beschikking heb, valt nog maar af te wachten. Ik ga proberen toch met een lijst te komen, maar vergeef me als het deze keer twee weken gaat duren voor er een kakelverse lijst online komt!

3 opmerkingen:

  1. Het gekke bij Triggerfinger is dat ik die akoestische versie mooier vind dan de 'elektrische'
    Ja erg mooi zelfs!
    Foo Fighters lekker ouderwetse rock plaat en ja die van Radiohead pakt me nog steeds niet. Zij ze dan misschien toch allang over hun top heen?
    De andere twee binnekomers moet ik nog even gaan beluisteren. Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmmm,vind de nieuwe entries minder dan de platen die verdwijnen. Wel super dat je een linkje hebt gelegd naar mijn blogje. Doe ik meteen ook voor jou. Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb!
    Wat Triggerfinger betreft: in de Kink40 staat een nummer dat volgens mij nog niet op single uitkwam, maar wel super is: Let it Ride.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ff een reactie op The Decemberists: zalige band met een fantastisch nieuw album. Ik ga ze bekijken en beluisteren in Antwerpen op 13 maart. Allen naar Trix!!

    BeantwoordenVerwijderen