dinsdag 22 februari 2011

Vlaaij Top-15 van 21-27 februari 2011

Waar het strikt genomen natuurlijk al dinsdag is, neem ik voor disciplinaire doeleinden maar even aan dat het nog steeds maandag 21 februari is. Want dan is de Vlaaij Top-15 van deze week weer keurig op tijd! Waar het aanbod aan nieuw ontdekte en top-15-waardige plaatjes vorige week wat karig was, stonden de nieuwe binnenkomers deze week te trappelen voor de poort. Om maar eens wat namen te noemen die (nog) net niet in de lijst mochten: Crystal Fighters, Radiohead, Within Temptation en Frankie & The Heartstrings. Wie weet is er volgende week wel plek voor hen in de Vlaaij Top-15...
Vijf andere nummers komen deze week wél nieuw binnen, waarvan we met The Decemberists en Adele de hoogste twee zelfs in de top-4 terugvinden. Dat betekent ook dat we afscheid nemen van vijf andere nummers: The Joy Formidable, Pete & The Pirates, R.E.M., A Brand en Milkbar hebben het veld moeten ruimen ten faveure van nóg mooiere muziek.
Een opvallende constatering is dat White Lies intussen met twee nummers genoteerd staan, al zakt Bigger than us voor het eerst tot buiten de top-10. Ook die andere voormalige nummer 1, The Naked And Famous, moet deze week fors inleveren. Dat geldt niet voor de Fleet Foxes; zij staan voor een tweede week op het hoogste podium. Cage The Elephant zakt weer iets, maar de Vlamingen van Triggerfinger stijgen inmiddels al door naar plek 3. Kunnen ze volgende week nog een stapje omhoog doen?

01           [01]        Fleet Foxes - Helplessness blues
02           [00]        The Decemberists - Down by the water
03           [05]        Triggerfinger - Love lost in love
04           [00]        Adele - Set fire to the rain
05           [02]        Cage The Elephant - Shake me down
06           [11]        Elbow - Lippy kids
07           [04]        Smith Westerns - Weekend
08           [00]        White Lies - Strangers
09           [00]        The Strokes - Under cover of darkness
10           [03]        The Naked And Famous - Young blood
11           [08]        White Lies - Bigger than us
12           [07]        Cut Copy - Take me over
13           [00]        Miles Kane - Come closer
14           [09]        Noah And The Whale - L.I.F.E.G.O.E.S.O.N.
15           [14]        The Vaccines - Post break-up sex


Volgende week weer een nieuwe lijst en wellicht kruip ik dit weekend eens achter de microfoon om de lijst ook via Orinoco Radio uit te zenden! Hmm, het valt me op dat ik steeds langer van stof word. Vergeef me, ik ben heel slecht in 'kort en bondig'...

4 opmerkingen:

  1. Kort en bondig... :) Ja, dat had ik al door, maar ga gewoon lekker door met typen, praten en muziek luisteren, het is elke week weer een feest als ik hem luister, momenteel komt nog even de 15 van vorige week uit mijn speakers terwijl ik deze lijst alvast ga klaarzetten... Er zitten weer mooie nummers tussen in deze lijst...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me alleen maar bij Margo (Marsha) aansluiten. Lijst blijft zeer interraessant om te volgen.Het motiveert mij ook om steeds weer op zoek te gaan naar de nieuwste releases!
    Zou trouwens mooi zijn als je de lijst zelf weer uitzendt. Ik probeer er dan zeker bij te zijn! Vrijdagavond misschien? Of doe je het voor de grote kookshow van Roche?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ben ik nu jaloers van, zie. Een stekje op de radio...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Plage van Crystal Fighters moet gewoon de lijst in! Schitterend nummer.

    BeantwoordenVerwijderen