woensdag 16 februari 2011

Vlaaij Top-15 van 14-20 februari 2011

Dit keer zijn we zelfs twee dagen te laat, maar het excuus is dit keer wel valide: mijn computer is overleden, dus deze Vlaaij Top-15 wordt live vanuit de universiteitsbibliotheek gepost. Het zou zomaar met mijn wat gebrekkige mogelijkheden tot verdieping in nieuwe muziek te maken kunnen hebben, maar deze week zijn er geen wereldschokkende nieuwe binnenkomers. Het zijn er ook maar drie, maar het zijn - uiteraard - wel drie hele mooie en leuke plaatjes!
Afscheid nemen we deze week van de nummers 13, 14 en 15 van afgelopen week: Those Dancing Days wist het maar één weekje vol te houden, maar Lola Kite en DeWolff hebben de afgelopen weken hoge toppen gescheerd. Hoe dan ook: ze zijn vervangen door nieuwe, verse krakers van hits.
Bij de plaatjes die er vorige week al in stonden zijn er wel wat forse verschuivingen te merken: Pete & The Pirates, Triggerfinger en vooral Cage The Elephant schieten omhoog, terwijl het liedje voor The Joy Formidable, Milkbar en R.E.M. al aan het outro bezig lijkt. En kijk dan naar die White Lies: al vanaf week 1 in de lijst, en ze handhaven zich nog altijd keurig. Wanneer zullen zij 'eindelijk' gaan zakken?
En... we hebben een nieuwe nummer 1!

01        [02]      Fleet Foxes - Helplessness blues
02        [11]      Cage The Elephant - Shake me down
03        [01]      The Naked And Famous - Young blood
04        [03]      Smith Westerns - Weekend
05        [10]      Triggerfinger - Love lost in love
06        [07]      Pete & The Pirates - Winter 1
07        [04]      Cut Copy - Take me over
08        [08]      White Lies - Bigger than us
09        [00]      Noah & The Whale - L.I.F.E.G.O.E.S.O.N.
10        [12]      A Brand - The mud
11        [00]      Elbow - Lippy kids
12        [06]      Milkbar - Accident
13        [09]      R.E.M. - Uberlin
14        [00]      The Vaccines - Post break-up sex
15        [05]      The Joy Formidable - Austere

Volgende week hopelijk een nieuwe computer en dan de nieuwe Vlaaij Top-15 weer gewoon op maandag, zoals het hoort!

3 opmerkingen:

  1. Jammer dat de uitzending van jouw lijst niet helemaal goed ging door computerproblemen. Vooral jammer omdat het erg goed ontvangen werd! Dus hoop ik zodra je weer over een goede computer kunt beschikken je de uitzendingen weer gaat hervatten!
    Overigens 3 erg sterke nieuwe binnenkomers!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij het zoeken naar een foto van The Naked and Famous kwam ik per toeval op je blog terecht en ik schrok me een bult. Hoe kan iemand zo dezelfde muzikale smaak hebben in deze (toch niet zo commerciële) genres? Ik ga je zeker blijven volgen en misschien kunnen we elkaar nog wat nummers leren kennen. Als je ook benieuwd geworden bent. Hier kan je me vinden: http://www.mmmmtop20.webs.com/thisweekschart.htm

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee Marc! Ik kan zo gauw de reactiebutton op je site niet vinden, dus dan maar even hier. Goh ja, je lijst vertoont wel erg veel overeenkomsten met de mijne! Leuk, en ik ben ook gelijk al bezig de plaatjes die ik niet ken te beluisteren. Ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen