donderdag 6 oktober 2011

Vlaaij Top-15 van 3-9 oktober 2011

We slepen ons met moeite door de eerste KinkFM-loze week heen, en het ideale alternatief lijkt nog niet direct voorhanden. Gelukkig schraap je zo via diverse bronnen toch heel wat leuke nieuwe muziek bijeen, dus ook deze week kan ik weer een hele mooie Vlaaij Top-15 presenteren!
Laat ik maar met de deur in huis vallen: Florence & The Machine staan deze week op 1. All in white van The Vaccines doet drie stapjes terug, en staat nu op 4, terwijl mevrouw Welch en haar gevolg de omgekeerde beweging maken. Waar Other Lives zakken en inmiddels nog maar net op het podium staan, en de zomer nu toch wel echt ten einde lijkt, denken The Jezabels daar heel anders over: Endless Summer staat nu al op plek 2!
Verdwenen uit de lijst deze week: Noel Gallagher's High Flying Birds. Nieuw binnen in de lijst deze week: Noel Gallagher's High Flying Birds. Jawel, wat een timing, precies als The death of you and me uitgewerkt lijkt te zijn, komen ze met de nieuwe single. En die staat er natuurlijk meteen in, zij het helemaal onderaan.
We hebben nog drie andere nieuwe binnenkomers, waarvan de hoogste zelfs op plek 7 genoteerd staat. Dat is de nieuwe van Beirut, Santa Fe. Ook de nieuwe Patrick Wolf en het aanstekelijke Hits me like a rock van CSS verwelkomen we deze week voor het eerst. The War On Drugs, Ben Howard en Kasabian maken hiervoor plaats.
De winnaars van de week zijn Nero (van 13 naar 10) en vooral Jens Lekman, die nu op 6 staat. Verliezers zijn er helaas ook: Wolf Gang en Customs gaan beide zes banken achteruit, en ook Edward Sharpe boet wat plekjes in...


01           [03]        Florence & The Machine - What the water gave me

02           [05]        The Jezabels - Endless Summer
03           [02]        Other Lives - Tamer animals
04           [01]        The Vaccines - All in white
05           [06]        Intergalactic Lovers - Fade away
06           [10]        Jens Lekman - An argument with myself
07           [00]        Beirut - Santa Fe
08           [04]        Edward Sharpe & The Magnetic Zeros - Home
09           [00]        Patrick Wolf - Time of my life
10           [13]        Nero - Promises
11           [11]        Coldplay - Paradise
12           [00]        CSS ft. Bobby Gillespie - Hits me like a rock
13           [07]        Wolf Gang - The King and all of his men
14           [08]        Customs - Harlequins
15           [00]        Noel Gallagher's High Flying Birds - AKA… What a life!

Volgende week weer eens wat eerder in de week, voor de verandering! Tot dan.

4 opmerkingen:

  1. Mooie nieuwkomers, Kaaj! Hopelijk komt Velvet Love ook snel Harlequins aflossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het duurde eventjes, maar nu schiet me ineens weer te binnen waar ik aan moet denken als ik "An argument with myself" hoor: http://www.youtube.com/watch?v=ONPCn3aSJFk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen nieuwe lijst deze week Kaj?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb zo het gevoel dat deze blog dood bloedt. Zeg me dat ik fout ben! Toe dan!

    BeantwoordenVerwijderen