maandag 24 januari 2011

Vlaaij Top-15 van 24-30 januari 2011

Alweer een week voorbij - zo bezien gaat een jaar toch eigenlijk best snel - en dus ook alweer een nieuwe editie van de Vlaaij Top-15. Om alle spanning maar gelijk weg te nemen: White Lies handhaven zich op 1. En The Naked And Famous handhaven zich op 2. Status Quo dus. Niet de band, maar datgene wat het eigenlijk betekent. Daar achter verschuift echter wel van alles, met onder andere vier nieuwe binnenkomers, waarvan één re-entry. En let op die James Blake, waar gaat zijn opmars eindigen? Afscheid nemen we deze week van Belle & Sebastian, Beady Eye, Neon Trees en, verrassend misschien, The National. Als zelfs National-singles geen eeuwige houdbaarheidsdatum hebben, welke zekerheden biedt dit leven dan nog?
Oh ja, de lijst:
01 [01] White Lies - Bigger than us
02 [02] The Naked And Famous - Young blood
03 [04] Lola Kite - Everything's better
04 [03] The Sore Losers - Silver seas
05 [00] The Joy Formidable - Austere
06 [09] Marble Sounds - Sky high
07 [13] James Blake - Limit to your love
08 [06] Suarez - Qu'est-ce que j'aime ça
10 [00] Broken Records - A darkness rises up
11 [08] Brandon Flowers - Only the young
12 [15] The Wombats - Jump into the fog
13 [00] Royal Republic - Underwear
14 [07] Crystal Castles ft. Robert Smith - Not in love
15 [14] The Van Jets - Teevee

Tot volgende week!

2 opmerkingen:

  1. Tja James Blake, volgens mij ben je voor of tegen......
    Nou ik heb er dus niets mee, wat een irritante plaat. Het origineel van Feist hoor ik dan veel liever. Ik zou zeggen Kaj, luister dan liever naar het plaatje van de Australische singer songwriter Lior, dat pakt mij iig meer!
    Maar leuk dat je zo'n lijst bij gaat houden, had er in het verleden al eens eerder om gevraagd dus super dat je het zo doet!
    IK zet hem onder favorieten zodat ik je wekelijkse lijstjes kan volgen.

    groet,
    een collega lijstjesfreak ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The Joy Formidable! Eigenlijk precies wat voor ervaring ik bij je lijstjes heb. En dan vind ik dit ook nog eens de leukste ontdekking! Nice, keep up the good work!

    BeantwoordenVerwijderen